2011.03.31. 19:33
DOMENIQUE kérdése 1.rész
A "Trendi"
"Tehát miért is tartunk itt.?"
Domenique kérdése 1. rész
Igen "trendi" manapság éttermet nyítni"menő dolog"gondolják egyesek.
Bejön a vendég"oszt dől a lé"ezt is sokan ílymód hiszik.
A valóság azonban ennél sokkal másabb,félelmetesebb.
A ksh adatai szerint is nénány év alatt megtöbbszöröződőtt a nyitott éttermek, beleértve a melegkonyhás vendéglátóhelyeknek és pub.-ok száma.Beleszámítva a válság ideje alatt bezárt,csődbe mennt vendéglátóhelyek,egy évre vetített átlagát.
Még most is sokan úgy gondolják,hogy ha alaptöke nincs,is de majd hítelből nyithatunk éttermet,pub.ot stb.
Sokan gondolják az éttermi dolgozók közül,eltekintve azt,hogy ki milyen beosztásban is dolgozik itt, hogy ez bizony jó .Több munkahely ,nagyobb létszám,felszívóképesség.
Igaz lenne mindakkor,ha ezek az egységek már a nyitásuk napján , megfelelő vendéglátszámmal üzemelnének.
Talán gondolkodni kellene az illetékeseknek,azon is,hogy mindezt milyen tőkefedezettel kívánják üzemeltetni.
Természetes velejárója a dolognak, hogy az elsődleges cél a vendégszerzés mellett a vezteség minimalizálás is.
Sajnálatoan mindezt a minőség rovására képzelik el,nem pedig a készételek frissensűltek arányára való tekintettel.
Hát hiába a vállalkozás szabadsága itt is nagyon fennáll,mindenki nyithat már éttermet, megfelelő hozzáértés nélkül.
Sokan a szakácsok közül úgy gondolják, hogy ez csak jó lehet nekik,a valóság sajnálatosan nem ez.
A veszteségminimalizálásba beletartozik a konyhai,illetve az éttermi létszám minimálisra való csökkentése is,valamint az adott átlagszámú vendégkör kiszolgálása,ilyenformán,csak annyi embert tartanak hasznosnak amennyi éppen szükséges.
Ha egy válallkozó háta mögött, tényleg áll egy megfelelő pénzösszeg,és reálisan gondolkozik,az tudatában van annak is,hogy egy étterem ,vagy akár egy két ételbárt számláló gyorséttermi lánc befutattása, propagandája mennyibe is kerül?Ennek alapján fog dönteni, hogy válallom vagy nem .
Ha minden kockázati tényezőt latba vetett, és a fenntiekben irt megfelelő összeggel bír akkor belevág,és nagy valószínőséggel sikerülni is fog.
Ha csak maximum 2-3 milliót fordít erre,és bérelt helyíségből próbál rövidtávú hasznot remélni , akkor ....inkább nem is mondom..
Mennyi,de mennyi étterem zárt be,az elmúlt idők folyamán,nem éves viszonylatra gondolok,sajnos.
Hogy is érinti ez a szakácsokat? gondolom , nektek sem az álmotok az, hogy fizetés helyett igéreteket kapjatok.Vagy talán jobb egy olyan helyen dolgozni ami biztosnak látszik,de minden egyes rezdülésében érezteti veled azt,hogy ezzel spórolj vagy azzal,mert különben nem kapod meg a jussodat?
Látjátok ez az egyik magyarázata vannak, hogy sok az étterem ,még sincsen az ami a munkaerőt alkalmazná a konyhai dolgozók számára.
Mert miután megnyítják a csöddel hadakozik,leépít új ólcsóbb munkaerőt keres, önkéntes elvándorlások történnek.
A második dolog egy kicsít kínosabb.
Ez a munkaerőbeüzönléséről szól, tehát a piac túltelítetségét veszi célba.
Mit gondoltok két éves viszonylatban mennyível növekedett a szakácsok összlétszáma?.Ha számokat mondanák amit a ksh nál megnézhet akárki,sokszorosa e szám.
Hagyjuk azt hogy honann jöttek,/fel/,milyen végzettséggel rendelkeznek Hány éves gyakorlatuk van életrajz alapján, ezen dolgoktól tekintsünk most el,csak nézzük meg a számokat.
Két éves viszonylatban 70% vagyis matematikailag 170%,ennyit elbir a vendéglátás?.Mivel nem akarok részletekbe bocsájtkozni most csak ennyit irok le.
Vezetés kérdése is lenne?
Természetesen,vagy döntően ez befolyásolná a szakágat kizárólagosan?
Tehár miért is tartunk itt.? (sic)
A bejegyzés trackback címe:
https://szakacslennek.blog.hu/api/trackback/id/tr892789058
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Domenique 2011.03.31. 23:03:04
Jó tudom első látásra a számok tükrében,tényleg némi dolog bonyolultnak hangzik.
Arra céloztam , hogy miért nyít is egy éttermet , egy olyan személy, vagy személyek ,akiknek nincsen meg a megfelelú anyagi biztosítása ehhez.
Tudjátok annak idjén a társasági törvény kimondta, hogy a BT /betéti Társaság/ alapítása során a keletkező okíratban , a társaság beltagja teljes vagyonával felel,vagy a meglévő amit bevallottt , nem az anyja lánya testvére, nevén van /
Talán nem lenne,botorság ezt is észben tartani, nem igaz?
MI az amit a szakácsok itt szeretnének bíztos munkahely, hosszútávó megélhetés,bejelentett munkahely.
Igen én is egyetértek, sőt együttérzek ezekkel a gondolatokkal,csak hogyan is lehet ezeket megvalósítani ?
Igen,meg lehet csinálni,lehet kényszeríteni ? nem lehet, egy vállallkozó azt vesz fel aki éppen akar, ahogy az óhajának tetszik.
vagy azt éppen akit nem akar, hogy szembeállítassa magát , azzal , hogy ö,csak a megtévesztés eszméit követve, az állítólagos életrajzának adott igazat, így is megtévesztett ember lesz.
Szándékosan igyekeztem kikerülni azokat a dolgokat amiről senki sem beszélne szívesen.
A határon túli szakácsok budapesti bevándorlását..
Mondtam hogy kényes dolgokat fogok pedzegetni de ez sajnos igaz.
Aki nem akarja,ne olvassa..
Az elmúlt években több széz határon túli főleg erdélyből számos munkaválallót fogadtunk be , melyek a béreink töredékéért válalltak munkát hazánkban.
Leamortizálták egyúttal a Ti órabéeket is , minek foglakoztatnának , ha valaki ezt elvégzi ennyiért?.
A történet kezdődik,mely,nem egy lovagregény..
Valaki megtette a kezdő lapot, más nem hiányzott , annak aki kapva kapva az alkalmon,hogy ezt tovább fejlesztve,törekszik arra, hogy még olcsóbbá amortizálja a munkátokat.
A kezdő lapot már megadták,vagy felveszítek vele a versenyt vagy nem,ez egy dolog , harcba lehet velük szállni,van értelme a határon túli szakácsokkal szembe szállni,talán azért csak,hogy magatokat kinevettessétek, és gyülöletet kelltsetek a saját személyetek,és családotok ellen,holott nektek van igazatok?
Okj-n végzett szakácsoknak a nagy része határon túli szűletésű,ott szocializálodott lemberként talán,csak egyet tanult meg Ceacescu diktauráját vagy átvészelve vagy,tanulva hogyan lehet átélni, hogyan lehet bárkin átvágni,csalással mocsokkal hazugsággal,igen ezt nem vallják de teszik.Mondjon valaki ellenet vagy hallgasson,,nem ezt teszik?
Azonban Ti még tehettek ellene,ha kevesen vagyunk is,de soknak számítunk,soknak mert velünk van a szakmai magabíztosság .
Nos ennyit,egyenlőre.
Arra céloztam , hogy miért nyít is egy éttermet , egy olyan személy, vagy személyek ,akiknek nincsen meg a megfelelú anyagi biztosítása ehhez.
Tudjátok annak idjén a társasági törvény kimondta, hogy a BT /betéti Társaság/ alapítása során a keletkező okíratban , a társaság beltagja teljes vagyonával felel,vagy a meglévő amit bevallottt , nem az anyja lánya testvére, nevén van /
Talán nem lenne,botorság ezt is észben tartani, nem igaz?
MI az amit a szakácsok itt szeretnének bíztos munkahely, hosszútávó megélhetés,bejelentett munkahely.
Igen én is egyetértek, sőt együttérzek ezekkel a gondolatokkal,csak hogyan is lehet ezeket megvalósítani ?
Igen,meg lehet csinálni,lehet kényszeríteni ? nem lehet, egy vállallkozó azt vesz fel aki éppen akar, ahogy az óhajának tetszik.
vagy azt éppen akit nem akar, hogy szembeállítassa magát , azzal , hogy ö,csak a megtévesztés eszméit követve, az állítólagos életrajzának adott igazat, így is megtévesztett ember lesz.
Szándékosan igyekeztem kikerülni azokat a dolgokat amiről senki sem beszélne szívesen.
A határon túli szakácsok budapesti bevándorlását..
Mondtam hogy kényes dolgokat fogok pedzegetni de ez sajnos igaz.
Aki nem akarja,ne olvassa..
Az elmúlt években több széz határon túli főleg erdélyből számos munkaválallót fogadtunk be , melyek a béreink töredékéért válalltak munkát hazánkban.
Leamortizálták egyúttal a Ti órabéeket is , minek foglakoztatnának , ha valaki ezt elvégzi ennyiért?.
A történet kezdődik,mely,nem egy lovagregény..
Valaki megtette a kezdő lapot, más nem hiányzott , annak aki kapva kapva az alkalmon,hogy ezt tovább fejlesztve,törekszik arra, hogy még olcsóbbá amortizálja a munkátokat.
A kezdő lapot már megadták,vagy felveszítek vele a versenyt vagy nem,ez egy dolog , harcba lehet velük szállni,van értelme a határon túli szakácsokkal szembe szállni,talán azért csak,hogy magatokat kinevettessétek, és gyülöletet kelltsetek a saját személyetek,és családotok ellen,holott nektek van igazatok?
Okj-n végzett szakácsoknak a nagy része határon túli szűletésű,ott szocializálodott lemberként talán,csak egyet tanult meg Ceacescu diktauráját vagy átvészelve vagy,tanulva hogyan lehet átélni, hogyan lehet bárkin átvágni,csalással mocsokkal hazugsággal,igen ezt nem vallják de teszik.Mondjon valaki ellenet vagy hallgasson,,nem ezt teszik?
Azonban Ti még tehettek ellene,ha kevesen vagyunk is,de soknak számítunk,soknak mert velünk van a szakmai magabíztosság .
Nos ennyit,egyenlőre.
alexchef 2011.04.01. 00:13:45
@Domenique: Szia!!
Mielött belekezdenék magamról pár mondat.46éves vagyok Pesten születtem itt éltem,élek és itt is akarok meghalni.A Erdélyiekröl szeretnék pár szót.Nekem nincs rokonom Erdélybe és tavaly jártam ott elöször ott.Amit le irtál valóságos volt kb.5-8évvel ezelöttig.Úgyanis eltüntek már nem nagyon vannak már Pesten!!Tavaly személyesen megtudtam Kolozsváron miért!!Úgyanis egy új étteremnek kellet volna a chéfje lennem a városközpont mellett.Megkértem vigyenek körbe hogy milyen alapanyag források vannak.Tény hogy a piacuk egy fokkal rosszabb,de felépitettek egy fúlos Pólus centert,Corát és olyan Metró áruházat hogy a választék a milyeinknél sokkal fullosabb!!A lényeg a fizetés ird és mond 1800eurót akartak fizetni!!!!Na ez a lényeg!!Szép csöndbe elhaladtak melletünk és röhögnek rajtunk.Hát ennyi.
Mielött belekezdenék magamról pár mondat.46éves vagyok Pesten születtem itt éltem,élek és itt is akarok meghalni.A Erdélyiekröl szeretnék pár szót.Nekem nincs rokonom Erdélybe és tavaly jártam ott elöször ott.Amit le irtál valóságos volt kb.5-8évvel ezelöttig.Úgyanis eltüntek már nem nagyon vannak már Pesten!!Tavaly személyesen megtudtam Kolozsváron miért!!Úgyanis egy új étteremnek kellet volna a chéfje lennem a városközpont mellett.Megkértem vigyenek körbe hogy milyen alapanyag források vannak.Tény hogy a piacuk egy fokkal rosszabb,de felépitettek egy fúlos Pólus centert,Corát és olyan Metró áruházat hogy a választék a milyeinknél sokkal fullosabb!!A lényeg a fizetés ird és mond 1800eurót akartak fizetni!!!!Na ez a lényeg!!Szép csöndbe elhaladtak melletünk és röhögnek rajtunk.Hát ennyi.
Domenique 2011.04.01. 08:33:40
Alex, most egy kicsit vitába fogok szállni veled.
Am block , nem csak az erdélyiekre céloztam, azt írtam, hogy a határon túlról,főleg Erdélyből,ami igaz is .
Az adataim meg onann vannak,mível egy nagyon jó ismerösöm dolgozik a népességnyílvántartónál.
Nem akarok eltérni a topiq tárgyától,sajnos jelenleg ott állunk, hogy minden mindennel összefügg.
Összefüggnek a megtöbbszöröződött állampolgársági,ill, honosítási,ill bevándorlási kérelmek, a munkaerőpiaccal.
Mellesleg , Kolozsvár csak egy város, jelenleg Erdélyben főképpen francia pénzekből,melyhez ugye az Olaszok is adtak egy kicsikét történtek a fejlesztések,Kolozsváron,valamint Nagyváradon,viszont az elvándorlás , a munkakeresés elég nagy,más országok felé.
Viszont Szerbiában,mely nem úniós tagállam, özönével érkeznek a honosítási kérelmek, az áttelepülési kérvények, és most nem politizálni szeretnék csak feltenni egy olyan kérdést,hogy mi lesz akkor ha ez rázúdul,a hazai munkaerőpiacra?
A vendéglátó eddig, és ez igaz volt,egy mésfél évre visszamenőleg, nagyon sok embert volt képes felszívni.
Állás nálküli közgazdások, de nevetni fogtok, havi 70 nettót kereső office assistant, melynek csak tényleg a neve érdekes, menntek el konyhai kisegítőnek,havi 100-120 E.-ért, kaja is biztosítva.
Tehát sok embert felszívott, most mit is lehet látni , nézzétek meg az expresszben,már a mosogatók önmaguk reklámozzák magukat,vagy a cég önéletrajz alapján vesz fel mosogatót is.
/kitchen technical assistant/.
Itt tartunk, akkor add hozzá azt is hogy az éttermek vezetése ha van olcsóbb de szarabb is , affelé fog tendálni,nem fogja megfizetni a rosszat, majd levonogat tőle,bűnteti,legalább csesztetheti addig.
Am block , nem csak az erdélyiekre céloztam, azt írtam, hogy a határon túlról,főleg Erdélyből,ami igaz is .
Az adataim meg onann vannak,mível egy nagyon jó ismerösöm dolgozik a népességnyílvántartónál.
Nem akarok eltérni a topiq tárgyától,sajnos jelenleg ott állunk, hogy minden mindennel összefügg.
Összefüggnek a megtöbbszöröződött állampolgársági,ill, honosítási,ill bevándorlási kérelmek, a munkaerőpiaccal.
Mellesleg , Kolozsvár csak egy város, jelenleg Erdélyben főképpen francia pénzekből,melyhez ugye az Olaszok is adtak egy kicsikét történtek a fejlesztések,Kolozsváron,valamint Nagyváradon,viszont az elvándorlás , a munkakeresés elég nagy,más országok felé.
Viszont Szerbiában,mely nem úniós tagállam, özönével érkeznek a honosítási kérelmek, az áttelepülési kérvények, és most nem politizálni szeretnék csak feltenni egy olyan kérdést,hogy mi lesz akkor ha ez rázúdul,a hazai munkaerőpiacra?
A vendéglátó eddig, és ez igaz volt,egy mésfél évre visszamenőleg, nagyon sok embert volt képes felszívni.
Állás nálküli közgazdások, de nevetni fogtok, havi 70 nettót kereső office assistant, melynek csak tényleg a neve érdekes, menntek el konyhai kisegítőnek,havi 100-120 E.-ért, kaja is biztosítva.
Tehát sok embert felszívott, most mit is lehet látni , nézzétek meg az expresszben,már a mosogatók önmaguk reklámozzák magukat,vagy a cég önéletrajz alapján vesz fel mosogatót is.
/kitchen technical assistant/.
Itt tartunk, akkor add hozzá azt is hogy az éttermek vezetése ha van olcsóbb de szarabb is , affelé fog tendálni,nem fogja megfizetni a rosszat, majd levonogat tőle,bűnteti,legalább csesztetheti addig.
Domenique 2011.04.01. 09:02:52
Visszatérek az eredeti témához.
Mondok egy példát is,Andrássy út elején van egy kis helyíség,müködik , nem müködik már nem tudodm régen jártam arrafele.
A tulaj egy vidéki akinek Szigligeten már van egy állítólagos étterme,hitelt hitelre vett fel, hogy majd csinál éttermet, nem tanácsolom, hogy ezt folytassa mível már elötte is az volt , és nem véletlenől mennt már csődbe,föleg ilyen kis konyhával,csináljon pub ot mondtam.
Szakács állásra jelentkeztem nála akkoriban,szakács és mosogató, hogy úgy mondjam,de elválallom a hely felfutattását, de akkor jó lesz ha megszívleli , amiket mondtam .
Érvek ellenérvek hangoztak el,neki az egyik legnagyobb ütőkártyája az volt, hogy a szomszédban van egy iroda , és érdeklödtek hogy van e menű, majd oda szállít.
jahhhh ....hát ez már szándéknyilatkozat, hogy érdeklődnek, itt más a helyzet mint szigligeten, ,az irodásoknak killépőkártyája van , nem fognak itt elcsámcsognio felejtse el, a másik dolog, hogy ök is az olcsobbat fogják választani,ilyen formán, hogy hiába van a VI kerben a Lis Lugas, kétfajta napi menűvel,ha a melette lévő házból az ögyvédi irodák munkatársai nem nagyon mehetnek oda, mivel mindenap 11 óra fele , majdnem mindennap,áll meg a gastroyal os kocsi, de láttam ott Benke Laci Bácsi féle cuccot is,töredék ár készétel kalóriatáblázat feltüntetve 490-520 720 főétel vagy menű.
Igen bejönnek bekérdeznek, majd jövünk , hasta la vista,ezt fognak arra tévedni.
Leadtam néhány ötletemet,lehet, hogy el is lopta, de úgy látom nagyon nem mennt neki,árkialakításról csak annyit.
hogy a pultos szakács órabérre számolva 1000 ft volt , nyolc órában akartak elöször kinyitni.
A héten nyitunk , pult feltöltetlenúl csapolt sörön márkájánmég filóztak csakpoknak,hordóknak, corneliusnak, vagy italhütőnek nyoma sem volt.Mellesleg ki az a barom, aki, üveges üdítöt áről egy pubban??))
Mondtam az ingyen promóciós italokat,azt sem tudta mi az.
Étlap irjam meg, nem jó mert , pörkölt kell hogy legyen, ahh jahh,meg gulyásleves, persze,ilyenek hogy tortilla ,stb nem ? szintén nem tudta mi az.
A vége az lett hogy nem hívott vissza, gondolja majd megcsinálja, hát ahogy távolról látom múlt hét szerdán ki volt téve a müszaki okok miatt zárva tábla....
Mondok egy példát is,Andrássy út elején van egy kis helyíség,müködik , nem müködik már nem tudodm régen jártam arrafele.
A tulaj egy vidéki akinek Szigligeten már van egy állítólagos étterme,hitelt hitelre vett fel, hogy majd csinál éttermet, nem tanácsolom, hogy ezt folytassa mível már elötte is az volt , és nem véletlenől mennt már csődbe,föleg ilyen kis konyhával,csináljon pub ot mondtam.
Szakács állásra jelentkeztem nála akkoriban,szakács és mosogató, hogy úgy mondjam,de elválallom a hely felfutattását, de akkor jó lesz ha megszívleli , amiket mondtam .
Érvek ellenérvek hangoztak el,neki az egyik legnagyobb ütőkártyája az volt, hogy a szomszédban van egy iroda , és érdeklödtek hogy van e menű, majd oda szállít.
jahhhh ....hát ez már szándéknyilatkozat, hogy érdeklődnek, itt más a helyzet mint szigligeten, ,az irodásoknak killépőkártyája van , nem fognak itt elcsámcsognio felejtse el, a másik dolog, hogy ök is az olcsobbat fogják választani,ilyen formán, hogy hiába van a VI kerben a Lis Lugas, kétfajta napi menűvel,ha a melette lévő házból az ögyvédi irodák munkatársai nem nagyon mehetnek oda, mivel mindenap 11 óra fele , majdnem mindennap,áll meg a gastroyal os kocsi, de láttam ott Benke Laci Bácsi féle cuccot is,töredék ár készétel kalóriatáblázat feltüntetve 490-520 720 főétel vagy menű.
Igen bejönnek bekérdeznek, majd jövünk , hasta la vista,ezt fognak arra tévedni.
Leadtam néhány ötletemet,lehet, hogy el is lopta, de úgy látom nagyon nem mennt neki,árkialakításról csak annyit.
hogy a pultos szakács órabérre számolva 1000 ft volt , nyolc órában akartak elöször kinyitni.
A héten nyitunk , pult feltöltetlenúl csapolt sörön márkájánmég filóztak csakpoknak,hordóknak, corneliusnak, vagy italhütőnek nyoma sem volt.Mellesleg ki az a barom, aki, üveges üdítöt áről egy pubban??))
Mondtam az ingyen promóciós italokat,azt sem tudta mi az.
Étlap irjam meg, nem jó mert , pörkölt kell hogy legyen, ahh jahh,meg gulyásleves, persze,ilyenek hogy tortilla ,stb nem ? szintén nem tudta mi az.
A vége az lett hogy nem hívott vissza, gondolja majd megcsinálja, hát ahogy távolról látom múlt hét szerdán ki volt téve a müszaki okok miatt zárva tábla....
Koch 2011.04.01. 09:55:44
@Domenique:
"A tulaj egy vidéki akinek Szigligeten már van egy állítólagos étterme.."
Erről Pacemaker lehet, hogy bővebben mesél, ha ugyan arról az emberről van szó....?!
"A tulaj egy vidéki akinek Szigligeten már van egy állítólagos étterme.."
Erről Pacemaker lehet, hogy bővebben mesél, ha ugyan arról az emberről van szó....?!
Domenique 2011.04.01. 09:59:34
@Koch: Magas bajuszos ember, egy lánya is van vele kezdte el,jan.20 a körül...
Andrássy út elején.
Andrássy út elején.
Koch 2011.04.01. 10:17:18
@Domenique:
Sok mindenben igazad van, kivéve a határon túlról jövőkel kapcsolatost.
Szerintem már több magyar dolgozik kint a világban, mint nálunk külföldi, vagy honosított. (május 1.-től még igazabb lesz talán)
Alex-nak igaza van, amit Te mondasz az még 6-8 de inkább 10-15 éve élte fénykorát.
Ma már inkább a magyar szakács is Romániába megy.
Szakmától függetlenül, ha nem Ausztráliába, Kanadába, Németországba mennek tovább, akkor inkább haza mennek, mert már ott is többet keresnek. Ismerek kőművest és kertészt is.
A honosítási kérelmek pedig arra jók, hogy ugródeszkának tekintsék hazánkat a tovább menetelés érdekében.
Szerintem, de ez tényleg csak szerintem, félni igazán a honfitársainktól, megtévesztett honfitársainktól kell félni.
Azoktól a szegény átvertekre gondolok, akik bedőlnek a már említett OKJ. iskola toborzójának.
Az az asztalos, lakatos, esztergályos aki elvesztette munkáját és átképzéssel 1-2 hónap alatt szakács lett sajtos tőlük kell félni.
Mert vagy szakácsként is áll a munkaügyi központba ráébredve a valóságra, vagy 500 forintos órabérért rontja a konyha minőségét (mosogatással).
De ez csak szerintem.
Sok mindenben igazad van, kivéve a határon túlról jövőkel kapcsolatost.
Szerintem már több magyar dolgozik kint a világban, mint nálunk külföldi, vagy honosított. (május 1.-től még igazabb lesz talán)
Alex-nak igaza van, amit Te mondasz az még 6-8 de inkább 10-15 éve élte fénykorát.
Ma már inkább a magyar szakács is Romániába megy.
Szakmától függetlenül, ha nem Ausztráliába, Kanadába, Németországba mennek tovább, akkor inkább haza mennek, mert már ott is többet keresnek. Ismerek kőművest és kertészt is.
A honosítási kérelmek pedig arra jók, hogy ugródeszkának tekintsék hazánkat a tovább menetelés érdekében.
Szerintem, de ez tényleg csak szerintem, félni igazán a honfitársainktól, megtévesztett honfitársainktól kell félni.
Azoktól a szegény átvertekre gondolok, akik bedőlnek a már említett OKJ. iskola toborzójának.
Az az asztalos, lakatos, esztergályos aki elvesztette munkáját és átképzéssel 1-2 hónap alatt szakács lett sajtos tőlük kell félni.
Mert vagy szakácsként is áll a munkaügyi központba ráébredve a valóságra, vagy 500 forintos órabérért rontja a konyha minőségét (mosogatással).
De ez csak szerintem.
Domenique 2011.04.01. 12:59:13
@Koch: Nos látod ebben nem értünk teljesen egyet.
Emlékszel , mondtam nektek , hogy amikor anno nem kaptajm állást,hát feladtam egy hírdetést, neveket nem akarék nyílvánosságra hozni...viszont meglepöen sok volt a jelentkezők között a határon túlról jött szakmunkás.
10-15 év rendben is van de ez a dolog Romániára vonatkozik,valamint Szlovákiára, az útóbbiból nem nagyon akarnak hazánkban munkát válallni.
Szerbiára céloztam ezzel , mellesleg Romániában nem olyan nagy a jólét mint ahogy terjesztik,elég nagy szegénység van Erdély területén is.
De Kock , akárhogyis valaki elkezdte az órabérek lerombolást, hivatkozzak a Cannabis termesztő olimpikon Farkastanya nevezetű helyére, ahol csak és kizárólag kűlhoniak dolgoztak ?
Valaki ezt elkezdte , valaki lóvat adott alájuk,hogy igen ezt megtehetítek.
Monndcsak hogy lehet az hogy a Búsuló Juhászban egy konyhai kisegítő fixen keres 135 e.- ft +mindenféle járulék, igaz 12 órában utánna lehet nézni 6500 per nap.Nézzzük meg csak a szakácsok fizetését.
Koch, nem szeretem ismételni magam, de 2 éve ezek az emberek elkezdték , lovat adtak az étteremvezetők alá..
Emlékszel , mondtam nektek , hogy amikor anno nem kaptajm állást,hát feladtam egy hírdetést, neveket nem akarék nyílvánosságra hozni...viszont meglepöen sok volt a jelentkezők között a határon túlról jött szakmunkás.
10-15 év rendben is van de ez a dolog Romániára vonatkozik,valamint Szlovákiára, az útóbbiból nem nagyon akarnak hazánkban munkát válallni.
Szerbiára céloztam ezzel , mellesleg Romániában nem olyan nagy a jólét mint ahogy terjesztik,elég nagy szegénység van Erdély területén is.
De Kock , akárhogyis valaki elkezdte az órabérek lerombolást, hivatkozzak a Cannabis termesztő olimpikon Farkastanya nevezetű helyére, ahol csak és kizárólag kűlhoniak dolgoztak ?
Valaki ezt elkezdte , valaki lóvat adott alájuk,hogy igen ezt megtehetítek.
Monndcsak hogy lehet az hogy a Búsuló Juhászban egy konyhai kisegítő fixen keres 135 e.- ft +mindenféle járulék, igaz 12 órában utánna lehet nézni 6500 per nap.Nézzzük meg csak a szakácsok fizetését.
Koch, nem szeretem ismételni magam, de 2 éve ezek az emberek elkezdték , lovat adtak az étteremvezetők alá..
Domenique 2011.04.01. 13:05:39
@Koch: "A honosítási kérelmek pedig arra jók, hogy ugródeszkának tekintsék hazánkat a tovább menetelés érdekében."
Igen ez két olyan országra igaz is Románia,Szlovákia, akik tagjai az eu nak , azonban az elöző az elöző nem rendelkezik kölcsönös munkaerő befogadási nyilatkozattal, ne feledd Magyarország is nemrégiben ítr alá egy ilyen kölcsönös szerződést Ausztriával.
Letörték a béreket, hogy kitől is kell félni? ez elég tág fogalom,válaszom rá mindkettőtől.
Igen ez két olyan országra igaz is Románia,Szlovákia, akik tagjai az eu nak , azonban az elöző az elöző nem rendelkezik kölcsönös munkaerő befogadási nyilatkozattal, ne feledd Magyarország is nemrégiben ítr alá egy ilyen kölcsönös szerződést Ausztriával.
Letörték a béreket, hogy kitől is kell félni? ez elég tág fogalom,válaszom rá mindkettőtől.
Domenique 2011.04.01. 13:11:36
@Koch: Az étképzésben meg egy nagy állami biznisz volt .
A szakmára visszatekintéssel , elkeződött két éve az órabérek lerombolása, majd,erre rájött még Hiller Pipi frenetikusnak éppen nem nevezhető ötlete az okjs képzésselegybekötött munkahely teremtés, akkoriban kezdték igazán támogatni az átképzéseket,és mível megnött fél évente 10% .-kal a pályára kerülök száma , ebben benne vannak a frissen végzettek is , tehát a munkaadók nem véletlenől csatolták azt a kérlmükhoz, hogy a fényképes önéletrajz mellett küldje el fizetési igényét is...
A szakmára visszatekintéssel , elkeződött két éve az órabérek lerombolása, majd,erre rájött még Hiller Pipi frenetikusnak éppen nem nevezhető ötlete az okjs képzésselegybekötött munkahely teremtés, akkoriban kezdték igazán támogatni az átképzéseket,és mível megnött fél évente 10% .-kal a pályára kerülök száma , ebben benne vannak a frissen végzettek is , tehát a munkaadók nem véletlenől csatolták azt a kérlmükhoz, hogy a fényképes önéletrajz mellett küldje el fizetési igényét is...
Domenique 2011.04.01. 13:25:25
Nem szeretnék eltérni a tárgytúl, más szakmában pld az egészsügyben , már megvan a saját vélemény minderről, mindezeket nem is kívánom tolmácsolni.
Én nem akarok mást,csak azt hogy az igazságra világítsak rá,valamint megprobáljam orvosolni ezeket a dolgokat.
Amúgy Koch Andrássy u 2 Spirit Caffé, és vajonb kitől lopta hogy Caffé and Pub legyen.....
Direkt arra mentem ill. sántikáltam mivel több napot pihentetnem kellene az inszallaghúzódást,de láttam,igen ott volt,be is fognak nyúvadni vele,mert csak a felét tudták ellopni a másikat nem,különben tökéstársat is kell belevonni ebbe a vállallkozásba,amit már meg is tett.
Én nem akarok mást,csak azt hogy az igazságra világítsak rá,valamint megprobáljam orvosolni ezeket a dolgokat.
Amúgy Koch Andrássy u 2 Spirit Caffé, és vajonb kitől lopta hogy Caffé and Pub legyen.....
Direkt arra mentem ill. sántikáltam mivel több napot pihentetnem kellene az inszallaghúzódást,de láttam,igen ott volt,be is fognak nyúvadni vele,mert csak a felét tudták ellopni a másikat nem,különben tökéstársat is kell belevonni ebbe a vállallkozásba,amit már meg is tett.
pacemaker · http://steev.extra.hu 2011.04.01. 20:30:52
@Domenique: Most a billentyűzeted önnállósította magát, vagy a vörösbor?... :))))
pacemaker · http://steev.extra.hu 2011.04.01. 20:41:23
Egyébként a fizetési igény több részből áll (nálam)...
mennyit szeretnék keresni...
(ez lenne a reális)...
mennyi az, amiből meg tudok élni tisztességesen...
(ez lenne a még elfogadható)...
mennyi az éppen elég
(amikor kisorsolom, melyik közüzemi számlát fizessem be... jelenleg még ezt sem érem el!)...
felmérem a körülményeket, és azt, hogy mit várnak el tőlem...
aztán mondok egy összeget (általában magasabbat, amiből ha lealkudnak, még talán jó vagyok)...
az elmúlt 5-6 évben nem hogy emelkedtek volna, hanem csökkentek a szakácsbérek...
a tulajok részéről viszont az igények és az elvárások a csillagos eget súrolják... csak éppen nem akarják megfizetni a tudást és a gyakorlatot...
mennyit szeretnék keresni...
(ez lenne a reális)...
mennyi az, amiből meg tudok élni tisztességesen...
(ez lenne a még elfogadható)...
mennyi az éppen elég
(amikor kisorsolom, melyik közüzemi számlát fizessem be... jelenleg még ezt sem érem el!)...
felmérem a körülményeket, és azt, hogy mit várnak el tőlem...
aztán mondok egy összeget (általában magasabbat, amiből ha lealkudnak, még talán jó vagyok)...
az elmúlt 5-6 évben nem hogy emelkedtek volna, hanem csökkentek a szakácsbérek...
a tulajok részéről viszont az igények és az elvárások a csillagos eget súrolják... csak éppen nem akarják megfizetni a tudást és a gyakorlatot...
Domenique 2011.04.02. 10:05:52
@pacemaker: Nem nagyon szoktam iszogatni, ürűlök, hogy a gyomorfekély szerőségből, nagyrészt kigyógyultam.
Megesik, ha embert egész nap nem hagyják egy falatot sem enni...
Megesik, ha embert egész nap nem hagyják egy falatot sem enni...
Domenique 2011.04.02. 10:07:37
@pacemaker: Viszont az angol billentyűzetet le kell majd cserélnem..
moonchild 2011.04.11. 17:05:54
A felvetéshez azért érdekes adalék lehetne az a vállalkozói mentalitás, mely egy adott bizniszből csak kiszedni szereti a pénzt. Imígyen visszainvesztálást, illetve a fejlesztést nem igazán preferálják. Ugyanígy, hogy nem arra törekszik, hogy egy jó összeszokott anyagilag és erkölcsileg elismert gárdával dolgozzon együtt , hanem a pillanatnyi előnyöket tartja szem előtt. A magyar vállalkozók túlnyomórésze nem tud nem képes stratégiai módon gondolkodni. Nem így szocializálódtak, hanem a korrupciót ügyeskedést szokták meg. OK. ebben az országban az a biztos ami megtörtént. Azonban ezért kellene üzleti tervet és stratégiai elképzeléseket vázolni azelőtt, hogy de facto bármibe belevágnánk.
Sajnálatos módon a hazai vendéglátásban még a vendéglátós végzettségűek és tapasztalatúak is erőteljesen hanyagolják. Amennyiben mégis történik ilyen jellegű tevékenység az esetben a az ú.n. managerek vagy ker. és vend. felsőfok végzettségűek olyan üzleti megoldásokat vagy elképzeléseket erőltetnek melyeket csupán bebifláztak, de nem képesek konstruktívan felhasználni.
Persze az egy külön téma lehetne , hogy a közép és felsőoktatásban tanulók java része bifláz , vizsgára készül de valójában nem emészti meg a tananyagot és nem integrálja szervesen sem gondolkodásába és ebből adódóan cselekedeteiben sem. Többek közt ez is az oka , hogy a papírlengetők de valós tudással nem rendelkezők országa vagyunk. (lásd például nyelvtudás) A szocializmusban oly természetes de mind máig viruló kontraszelekcióról már nem is beszélek.
Visszatérve a hozzászólásom lényegéhez. Úgy látom , hogy nem az a baj ha valaki vendéglátó üzleti formát csinál hanem sokkal inkább az hogy úgy véli hogy azok a „megoldások” „elképzelések „ és jövedelmezőségek úgy úgy működnek mint más területen, holott ez kissé más jellegű terület.
Egyébiránt én nem ragaszkodnék a papírhoz és végzettséghez hanem inkább a hozzáértéshez, eltökéltséghez és a az elhivatottsághoz aztán úgyis a vevő , illetve a piac dönt.
Igaz, ehhez értelmes nem toldott foldott törvények és a különféle kiváltságok felszámolása szükségeltetne. Vagyis egy normális élhető ország és nem egy ilyen félfeudális posztkommunista magyar ugar.
Sajnálatos módon a hazai vendéglátásban még a vendéglátós végzettségűek és tapasztalatúak is erőteljesen hanyagolják. Amennyiben mégis történik ilyen jellegű tevékenység az esetben a az ú.n. managerek vagy ker. és vend. felsőfok végzettségűek olyan üzleti megoldásokat vagy elképzeléseket erőltetnek melyeket csupán bebifláztak, de nem képesek konstruktívan felhasználni.
Persze az egy külön téma lehetne , hogy a közép és felsőoktatásban tanulók java része bifláz , vizsgára készül de valójában nem emészti meg a tananyagot és nem integrálja szervesen sem gondolkodásába és ebből adódóan cselekedeteiben sem. Többek közt ez is az oka , hogy a papírlengetők de valós tudással nem rendelkezők országa vagyunk. (lásd például nyelvtudás) A szocializmusban oly természetes de mind máig viruló kontraszelekcióról már nem is beszélek.
Visszatérve a hozzászólásom lényegéhez. Úgy látom , hogy nem az a baj ha valaki vendéglátó üzleti formát csinál hanem sokkal inkább az hogy úgy véli hogy azok a „megoldások” „elképzelések „ és jövedelmezőségek úgy úgy működnek mint más területen, holott ez kissé más jellegű terület.
Egyébiránt én nem ragaszkodnék a papírhoz és végzettséghez hanem inkább a hozzáértéshez, eltökéltséghez és a az elhivatottsághoz aztán úgyis a vevő , illetve a piac dönt.
Igaz, ehhez értelmes nem toldott foldott törvények és a különféle kiváltságok felszámolása szükségeltetne. Vagyis egy normális élhető ország és nem egy ilyen félfeudális posztkommunista magyar ugar.
Domenique 2011.04.16. 16:36:35
Végre egy értelmes hozzászólás....
Nézzd , a dolgot nem lehet csak úgy megmagyarázni,hogy a mai Magyar vendéglátás ,ilyen,igenis figyelembe kell venni,azt a generációt 30-40 éveseket, akik gyakorlatilag a rendszerváltáskor,valamint előtte szocializálódtak,aki a rendszerváltás utánni időszakot józan fejjel megélte, tisztában lehet azzal , hogy azokban az években,szinte a szakmunkások lebecsülésére buzdították az embereket,bár mondjuk egy több nyelven beszélő szakácsot , nem nagyon mosnék össze egy burkolóval.
A másik dolog egy figyelemremáltó hazai mentalítás, mellyel külföldön nem nagyon találkoztam,nevezetesen az indokolatlan hatalovágy.
Mennyi de mennyi olyan szakács kollegám volt akik munkájuk során, a mosogatón volt képes kitölteni miselkedéséből itélve"állítólagos"felsőbbrendűségű komplexusait..
Mindez,az űzletvezetők egy részére is igaz.
Azt tudod, hogy amikor a válallkozókról beszélsz, nem csak a vendéglátóipariakra célzol))
Papírország vagyunk és leszünk,egy ideig legalábbis,lehet felsőfokú végzettsége, azonban az az ember csak távlatokban képes gondolkodni, abban is, nagyon sokszor hibásan.
Az hogy éppen ott mi folyík,nem fogja tudni kontrollálni,mert nem ismeri a valós helyzetet,és felállást.
Nézzd , a dolgot nem lehet csak úgy megmagyarázni,hogy a mai Magyar vendéglátás ,ilyen,igenis figyelembe kell venni,azt a generációt 30-40 éveseket, akik gyakorlatilag a rendszerváltáskor,valamint előtte szocializálódtak,aki a rendszerváltás utánni időszakot józan fejjel megélte, tisztában lehet azzal , hogy azokban az években,szinte a szakmunkások lebecsülésére buzdították az embereket,bár mondjuk egy több nyelven beszélő szakácsot , nem nagyon mosnék össze egy burkolóval.
A másik dolog egy figyelemremáltó hazai mentalítás, mellyel külföldön nem nagyon találkoztam,nevezetesen az indokolatlan hatalovágy.
Mennyi de mennyi olyan szakács kollegám volt akik munkájuk során, a mosogatón volt képes kitölteni miselkedéséből itélve"állítólagos"felsőbbrendűségű komplexusait..
Mindez,az űzletvezetők egy részére is igaz.
Azt tudod, hogy amikor a válallkozókról beszélsz, nem csak a vendéglátóipariakra célzol))
Papírország vagyunk és leszünk,egy ideig legalábbis,lehet felsőfokú végzettsége, azonban az az ember csak távlatokban képes gondolkodni, abban is, nagyon sokszor hibásan.
Az hogy éppen ott mi folyík,nem fogja tudni kontrollálni,mert nem ismeri a valós helyzetet,és felállást.
moonchild 2011.06.07. 10:44:41
@halál megdöglesz kinyírunk:
Ezek szerint igen. Bizonára sokan igát húznak és így közelebb kerülnek a mielőbbi kiterüléshez. Legalább nem kell aggódni a nyögdíj miatt.
Ezek szerint igen. Bizonára sokan igát húznak és így közelebb kerülnek a mielőbbi kiterüléshez. Legalább nem kell aggódni a nyögdíj miatt.
chef65 2011.07.07. 11:39:49
@moonchild: Hát igaz!!De tényleg hogy leált a bloq!!??Minden szakács kiment Nyugatra???
moonchild 2011.09.17. 18:02:32
Tudom, a soronlevő Bűnbanda újabb intézkedéseit (Érds: Fidesz kúrmány) nehéz überelni,de ez tényleg mulatságos.
Az elkövető a City Bisztró és Bár termelőegység/öntöde.
Hozzáértő,tapasztalt min.3 év, kreatív, bisztró konyhát és nemzetközi trendeket ismerő és használnitudó fiatal (19-30 év) szakácsot keresünk meglévő második kerületi felsőkategóriás( ez nem azt jelenti hogy 30 milliós a konyha) magyaros Bisztró bárba!
Önáló munkavégzés kreativitás nagyon fontos.Modern magyar és klasszikus magyar konyha ismeret kötelező!Versenyeken való részvétel a múltban vagy jelenben előny!A konyhánk nem nagyobb mint az 50'-60' évek michelin csillagos francia éttermei.Ha ez gond és csak nagy konyhában tud (Jót,jó ízűen) főzni kérem ne jeletkezzen és ne vesztegesse az időmet.
Kizárólag 19-30 év közötti urak vagy hölgyek jeletkezését kérem.
Akinek ez fáj előre is elnézést kérek.
Természetesen senkinek nem adok kezdésre a két szép szeméért havi 200 ezret.De ha bizonyított akkor idővel sokkal több is lehet!
Bizonyítás,tudás,alázat, szakma szeretet sok megelégedett vendég aki szereti a konyhánk ízeit... akkor igen.
A bisztró kb 70-80 fős.
Jelentkezni kizárólag fényképes szakmai önéletrajzzal lehet.
citybisztro@gmail.com
Csak az álltalunk kiválasztott és megfelelt jelentkezőknek válaszolunk vissza.Megértésüket köszönöm.Akit megsértettem attól elnézést kérek,ha magára ismer kérem jelentkezzen a szakács állásra.
Észrevétel:
1.Az adott "intézménynél" nem tellik valami értékelhetőbb normális honlapra.
honlapra . Faszbúk van.
2.A igényelt jelöltek paraméteri alapján, sokat kell melózni kevés pénzért. Az ígéret meg.... ismerjük.
3. Most mekkora a konyha? Valószínüleg kicsi és ergonómiailag, hagy maga után kívánnivalót. A felszereltég már sejthető...
4. A Faszbúkos ételfotók alapján nem értem a nyálverést.
5.Miért bistro? Mert a Pub nem divatos. pediglen régebben még City Cafe Pub néven futott.
Mosoly
Az elkövető a City Bisztró és Bár termelőegység/öntöde.
Hozzáértő,tapasztalt min.3 év, kreatív, bisztró konyhát és nemzetközi trendeket ismerő és használnitudó fiatal (19-30 év) szakácsot keresünk meglévő második kerületi felsőkategóriás( ez nem azt jelenti hogy 30 milliós a konyha) magyaros Bisztró bárba!
Önáló munkavégzés kreativitás nagyon fontos.Modern magyar és klasszikus magyar konyha ismeret kötelező!Versenyeken való részvétel a múltban vagy jelenben előny!A konyhánk nem nagyobb mint az 50'-60' évek michelin csillagos francia éttermei.Ha ez gond és csak nagy konyhában tud (Jót,jó ízűen) főzni kérem ne jeletkezzen és ne vesztegesse az időmet.
Kizárólag 19-30 év közötti urak vagy hölgyek jeletkezését kérem.
Akinek ez fáj előre is elnézést kérek.
Természetesen senkinek nem adok kezdésre a két szép szeméért havi 200 ezret.De ha bizonyított akkor idővel sokkal több is lehet!
Bizonyítás,tudás,alázat, szakma szeretet sok megelégedett vendég aki szereti a konyhánk ízeit... akkor igen.
A bisztró kb 70-80 fős.
Jelentkezni kizárólag fényképes szakmai önéletrajzzal lehet.
citybisztro@gmail.com
Csak az álltalunk kiválasztott és megfelelt jelentkezőknek válaszolunk vissza.Megértésüket köszönöm.Akit megsértettem attól elnézést kérek,ha magára ismer kérem jelentkezzen a szakács állásra.
Észrevétel:
1.Az adott "intézménynél" nem tellik valami értékelhetőbb normális honlapra.
honlapra . Faszbúk van.
2.A igényelt jelöltek paraméteri alapján, sokat kell melózni kevés pénzért. Az ígéret meg.... ismerjük.
3. Most mekkora a konyha? Valószínüleg kicsi és ergonómiailag, hagy maga után kívánnivalót. A felszereltég már sejthető...
4. A Faszbúkos ételfotók alapján nem értem a nyálverést.
5.Miért bistro? Mert a Pub nem divatos. pediglen régebben még City Cafe Pub néven futott.
Mosoly
chef65 2011.10.03. 01:09:21
@moonchild: Szánalmasan nagy képüek!!Akkora arcuk van hogy be se férne az alagútba!!Elvárások vannak!!Ja és már pólyában is szakács könyvel játszál hogy 19évesen már tapaszralt legyél!Remélem hamar tönkre mennek!