Koch 2011.07.09. 06:33

Reklám

 

Kívánságra!

www.wellnesshetvegeakcio.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://szakacslennek.blog.hu/api/trackback/id/tr213052126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koch 2011.07.17. 11:48:56

@halál megdöglesz kinyírunk

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!

Olyan "unalmas" a sok vendéglátós szarházival foglalkozni!!!
Vannak azon kívül is sokan. :-)

Pl.: az autópálya belső sávjában folyamatosan haladó BARMOK!

moonchild 2011.07.20. 14:37:00

@Koch:

Egyetértek. Sajnos a "jó" vendéglátós korlátolt földöhözragadt és nem túl emelkedett szellemű. Persze van aki ezt még túl is teljesíti :-)) Egyébiránt én emlékszem, hogy úgy huszonvalahány évvel ezelőtt a szaktanárom, (aki elméletet és gyakorlatot is oktatott úgy, hogy volt némi szakmai tapasztalata) már akkoriban sem volt túl nagy véleménnyel egy két akkori " sztárszakács" szellemi és lelki nívójáról. Kimondatlanul is csőlátású
lelkiszegényeknek tartotta őket.
Egyébiránt ez most is így van. Végül is az a sikeres szakember bármely területen aki ilyen. Komolyan. Erre bizonyítékul elég végigböngészni pár
blogot.

Minden esetre sajnálom ezt blogot mert több lehetett volna belőle.

chef65 2011.07.22. 15:22:43

@moonchild: Sziasztok!A blogot én is sajnálom először is.Az hogy a vendéglátós földhöz ragadt és korlátolt??Nem értem ezt a kijelentést???Mért Operába kéne járni,vagy naphosszat könyvtárba??Nem tartom magam rossz szakembernek és fiatal koromban évekig voltam egy egy munkahelyen.De most 46évesen egy év alatt már harmadik alkalommal szivatnak be a bér nem kifizetésével!!Napi filléres gondjaim mellet,szerinted van idegem és türelmem a müveltségemet fejleszteni??Akkor amikor elmegyek egy állás interjúra és lassan mosogató fizetést mondanak 28év szakmai gyakorlat után!!??Vagy kökemény egy órai munkádért kapsz 20darab tojást??Ez a nagyon nagy baj,nem a müveltség!!

chef65 2011.07.22. 15:46:30

@chef65: Annyit még, ha megnézitek a Expressz szakácsot keresek rovatba mind 1-2év gyakorlattal keresnek szakácsot.Ha meg
szakács állást keres rovatban végig ott vannak a 8évnél több szakmai gyakorlattal keresnek melót!!Csodálkoztok hogy sehol se vagyunk a világ gasztronómiába!!!!!Szerintem nincs még egy szakma az országba ahol csak kezdö,nyeletlen O.K.J.-tés szakembereket akarnak csak alkalmazni!!Na csak ennyit akartam.

moonchild 2011.07.22. 16:48:26

@chef65:
Nos, a kijelentésem fönntartom. Sajna ez van. Persze mindenkinek szíve-joga korlátoltnak és szellemileg igénytelennek lenni. Csak az a baj hogy a többség alapján általánosítanak , engem némelykor zavar, hogy lekezelően viszonyulnak hozzám jóval primcsibb emberek. Nem a szakemberségről van szó, hanem a szellemi lelki gazdagodásra való igényről.

Egyébiránt teljesen értem és átérzem a problémádat és teljesen egyetértek vele
Persze mindehhez hozzátenném, hogy a gasztronómiai kultúrához ahhoz hogy az elismert legyen előbb az is szükségeltetne, hogy az emberek túlnyomó része ne szeressen vacak tákolt hulladékot enni. ( különben kiszállított műanyagtálkás kaját enni ősi román szokás :-))
Magyarország meg soha nem volt gasztronómiai nagyhatalom, még az Oscar -díjas meg a fene se tudja milyen díjas mesterszakácsok ellenére sem. Máskülönben nem a pizza lenne a magyar "nemzeti eledelek" egyike.
Persze ahhoz, hogy változzanak a dolgok társadalmilag és gazdaságilag és nem utolsósorban mentális téren kéne változni pár dolognak, és akkor a valódi szakemberekre és nem a betanított munkásokra lenne igény.

chef65 2011.07.22. 21:23:15

Hát most nagyon igazat kell adnom neked!!Ha végignézed a nemzeteket hogy mennyire büszkék a nemzeti ételeire,gasztronómiájukra.Most lehetne sorolni Japánt,Ausztriát,Angliát,Németországot mind a saját kajájukra büszkék!!Most nézzük meg Magyarországot,elöbb eszel pizzát,gyrost,vagy pekingi kacsát mint egy jó borjú paprikást.Ide jön Pestre egy külföldi nem talál egy normális magyar éttermet!!Ez a legnagyobb szégyen amit eltudok képzelni az országba.Hogy saját magunkat is, meg a múltunkat is megtagadjuk.Én dolgoztam az ominózus Oscar dijasok között.Lehet hogy nem voltak emberileg sokak,de hogy egyikünket se aláztak úgy meg akkor mint most ez a sok senkiházi aki még le is nézz bennünket.Azért mert van x milliójuk a zsebükben tisztára rabszolgának néznek.Ja és ha nem nyalod a seggüket,akkor már szemét vagy.

Alfonso001 2011.08.02. 16:57:31

Két kérdésem van .

Mit is akartok egyáltalán ? Mire vagytok itt? hogy kipanaszkodja mindenki ön ön magát?szerteszét szórni a káromkodásotok,és a mások iránti irigység hamvait?

Szakszervezet? Hét ti még magatokkal sem tudtok megeggyezni....
Nem így van ? vendéglátóipari szakszervezet, és úgyani mire is? kit védjen meg a szakácsokat a munkáltató ellen? vagy magatokat, egy másik szakmabélivel szemben?...Mert ezt teszitek.

A nem olyan régen sajnálatosan bekövetkezett családi tragédia rádöbbentett rendkívúl sok addig általam számba nem vett dologra.
Én is részese voltam,ennek az egész hóbelebancnak,azonban soha nem élt egy szemernyi szándék bennem, hogy a másik kollegámat megkárosítstam,ílyettén képpen én kerültem legtöbbször a szorító alá.
Van helyetted más,igen van , mindenkinél van egy jobb.Azonban odaadó lesz és hűséggel szolgál?
Séfnek mondott,és hívatott seggfejek,elbizakkodott,az alap technikákat nem ismerő kufárok jellemzik ezt a szakmát.
Elbizakodottságukban, elhamarkodott lépéseket tesznek, rábiggyesztik,a nem tudás bélyegét azokra az emberekre puszta féltékenységből,kiktől ök is valójában félnek, sőt rettegnek.
Az én helyemre jőn,kiüt a nyeregből,nem leszek séf.Mindezt mondja akkor is,ha csak egy szipla pincében megbúvó,félig meddig legálisan működő házhozszállításos étteremről esik szó.
Tisztelet az igen kis kivételnek,de ezek a szakácsok,ezek azok, akikre rá is ismerhettek.Talán azért mert ti is ilyenek vagytok,vagy tudatalatitokban lejátszódik,mindez a képzelt hatalmi vágy.
Eltiproni a másikat? csupán azért,hogy nekem két órával több legyen?vagy egy nappal több?Ér ez egyáltalán valamit?

Második kérdés nem nektek szól , hanem am block a gasztrónomia vezetőinek.

Vajon nektek mi ér többet,az ha egy ember, aki ténylegesen teljesít,kiszolgálja a gazdája minden sóhaját,kívánságát,mindezt teszi megfelelő szakmai háttér tudatában,vagy esetleg egy olyan akiknek útja parancsszóra,ajánlással történik abba a vendéglátóipari helyíségbe,azonban valójában szinte semmit nem tud.
Jól tud pörögni, igen ? az ugrókötelet már csaknem 2000 éve feltalálták.
Ezt várjátok el a pörgást.
Arra nem gondoltok, hogy egy kalap lószart tesztek le a vendégek elé? nagy pörgés nagy gasztronomia,gondolhatjátok.
Valójában egy fost adtok a vendégeknek.Csodálkoztok, hogy a kinaiak sikereket érnek el? vagy a törökkök? ne csodálkozzatok mert ennek így kellett lennie.A nagy pörgésmániátok ide vezetett.
A gasztronomiai nihilbe, hol semmi sem megvetendő.Démoklész kardját lebegtetve egy,egy személy felett azt hiszítek nagy úrak vagytok.
Igen talán nagy úrak lehettek a vizeletvisszatartásban,azonban a megfélemlítés rút eszközével élve csak a minőséget teszitek ronccsá.
Melyhez sok szakács asszisztál is egyben .

folyt köv majd ha lesz időm , mert a könyvemet vetem éppen papírra.

chef65 2011.08.06. 00:53:24

@Alfonso001: Szia!Elöször is vissza dobnám a labdát!!Te mit akarsz itt??A világ romokban!!Japán tönkrement,USA gazdasági csöd közelben!Erre mint aki egy csont toronyba lévö remete,aki elöbújt a zugából osztod a igét.Sokmindenben igazad van de lassan munkával is éhenhalnak a szakácsok.Hiába próbálunk szentimentális ömlengésekbe folyni.Sajnos lassan úgy élünk mint Afrikában a szavannán,minden nap egy közel harc a túlélésért.Ja és bocs ha megsértettelek.Üdv.Alex.

Alfonso001 2011.08.06. 10:27:17

@chef65: chef,akkor nézzük csak,elöször is Japánt, hatalmas csapás érte, megviselte,de tartósan nem fogja tönkretenni, nekik más a felfogásuk.
Mellesleg a belvárosban , elég sok Japán túristával találkozhatsz ma is.Aki ismeri, és dolgozott a sétálóutcában,akár teraszon is , az rögtön látja azt, hogy számuk érdemlegesen nem mutatott csökkenő tendenciát.

Lassan már munkával is éhenhalnak a szakácsok.Igen,de kinek a felelőssége az, hogy elválallja azt hogy elfogadja e az adott feltételt vagy nem? Önmagáé,és itt most nem a 45 felettiekről beszélek, akik sajnálatosan tényleg mindent el kell hogy fogadjanak,mert vagy azt teszik, vagy totális nyomorra itélik magukat.A 20-30 as generációról beszéltem,ök még továbbléphetnek.
Én is volt olyan, hogy elfogadtam napi 6000 forintért állást, 3/4 es felosztásban.Megtettem , belemenntem ,mert rá voltam kényszerülve,viszont csak valahogy megoldottam,nemcsak azért mert nálam a kereset nem italra, és cigire mennt el, hanem azért is mert mellékkereseteket kutattam fel.
Barátok Laci, mellékágban tudod mit csinál?Közvéleménykutató, volt mersze bemenni a HOFFMANN -hoz,és álláslehetőséget kérni tőlük,nagyon jó kommunikációs készséggel bír miért ne tehette volna meg ezt?
Meglépte.
Jobban keresett a cégnél mint a konyhán,kipótolta a hiányzó részt.
Én is amikor nem volt elég a kereset nyáron Spanyol-Olasz nyelvő tolmácsnak menntem el a belvárosba.Ha ez elmullt akkor hostnak jelentkeztem.
Azonban soha de soha nem rúgdostam bele a társaimba,soha nem utáltam ki sennkit,úgy gondolom, hogy az én viselkedésem mindig toleranciát tükrözött.Viszont engem annál többen fenyegettek,aláztak meg,és vették el a napjaimat, hogy nekik csak egy fél nappal több jusson.
Akkor?
Két nap plusszért 10 ből 8 szakács hajlandó a másikat kikészíteni,és kiutálni,ez a tapasztalatom.
Mégegyszer mondom nem mindenki.Igen nagy tisztelet a kivételnek.
Tudod, hogy én hányszor éreztem ezt harc a túlélásért?és ebből hányszor volt, az hogy társaim , mert ujjonann jöttem egy helyre hát rajtam verték el a port?Olyan helyen, ahol mindenki jól keresett, passzióból,hadd tanuljon az új fiú.
Az ember embernek farkasa volt mindig,ezért is alakultak ki azon fajta munkaszerződések,melyek nem teszik egyszerüvé azt hogy az egyik kollega a másikat megfurja,vagy ha meg is teszi, annak még bizonyos felmondási ideje is van.
Na ez az amit a vendéglátóhelyeken soha sem alkalmaztak.
A vendéglátó és annak szereplői ékes példák , hogyan lettünk egy soha fel nem épített szocializmusból , egy rothadó kapitalizmus szereplői.

A Csontoronyban élő remetével, meg nagyon alaposan félretrafáltál.

Alfonso001 2011.08.06. 10:35:07

Valamint még egy adalék.
Én is magharcoltam a túlélésemért,de nem a fönökség ellen,hanem saját magamat védtem a munkatársaim ellen.Ez nagyon nagy külömbség.

chef65 2011.08.07. 20:06:34

Hát szia!!
Elöször is pár szót magamról 46éves vagyok tehát nem ifjú titán!!Másod állásban tanitok egy vendéglátó iskolába,és konyhákat tervezek épülö éttermekhez,tehát nem szemétkedek más kollégákkal hogy egy-vagy két napot plusszba dolgozhassak!!De 46évesen nem fogom a fönök seggét nyalni hogy megmaradjon az állásom.Amit irtál rettenetesen igaz,ember embernek farkasa lett.Ez régen nem volt igy a álltalad szidott szocializmusban!!Hozzá kell tennem se KISZ-tag,se PÁRT-tag nem voltam.Az nem tetszik hogy kritizálod hogy itt emberek elmondják véleményüket a mai vendéglátásról és tapasztalatukat!!Az hogy te több nyelven beszélsz még nem kell lefikázni a elkeseredett embereket akik itt leirják szar életüket.Te szerencsés vagy hogy csak a munkatársaiddal volt problémád.Én 10év alatt 8 fönökömel volt problémám,ebböl 3munkaügyi per lett a vége!!Röviden ennyi.Üdv.ALEX.

Alfonso001 2011.08.07. 20:23:42

@chef65: Alex, valamit félreértettél, nem is egyet kettőt.
Mellesleg ha szerencsés ember lennék, akkor nem menntem volna erre a pályára ez számomra csak kényszer volt.

Nem szidtam az elöző rendszert csak arra probáltam célozni, hogy hirtelen történt az átmenet, hogy is mondja, aki egyik nap a párturalomról és a munkásosztály hatalmáról tartott elöadást, az nagy hirtelenjében ne legyen már született kapitalista,és ne ezen elvek alapján akarjon élni,és viselkedni,mert az ha még kölcsinyre talán,de belsőleg nem biztos hogy fog menni.

35 éves vagyok, én talán az Antall, vagy a Horty korszakban nöttem fel? nem,hanem tudod az a baj alex, hogy egy bizonyos mentalitás itt megmaradt,átváni lopni csalni simliskedni,és ez igaz a munkáltatók,de még a szakácsok egy részére is ebben az iparban .
Gondolom ezt nem vonod kétségbe.
Az, hogy én nyelveket beszélek abba meg remélem nem fog sennki semmi kivetnivalót találni,nem reád cáloztam ezzel.

"Másod állásban tanitok egy vendéglátó iskolába,és konyhákat tervezek épülö éttermekhez"

Látod, te is megtetted, és nagyon sok sikert kívánok hozzá inenn látatlanban is,tényleg.

Manapség egy ember egy lábon nem álhat.Neked is volt merszed, arra, hogy kibővitsed a szakmai körödet,akkor azt mondom legyél követendő példa mások számára is.
A másik munkatárssal való szemétkedést sajnálatosan magam éltem meg,és nem személyes megjegyzésként tettem be a blogba.

Alfonso001 2011.08.07. 20:46:06

Mégvalami Alex, itt nem a Te korosztálydról van szó,sőt ellenkezőleg, ha valakivel bajom van azt majd név szerint fogom megemlíteni,de nem itt és nem most.
A Te korosztályod egyáltalán örül hogy van munkája, mikor elvégezték anno az iskolát, ez még egy megbecsült szakma volt.
Igaz nem ennyi vendéglő volt mint mostanság.

20-25-27 éves szakácsokrül van szó.
Valamint az elkorcsosult izlésről mely mindezt lehetővé tette.

Talán,ilyenkor már felesleges szót emelni a vendégeket megkárosító a la minute mocsok ellen.

Tudod mit, túl sok a vendéglő ...

Alfonso001 2011.08.07. 20:53:40

Egy kérdés , monnd csak téged megdöbbentene az, ha elmondanám, hogy gyakorlatilag én nem is vagyok végzett szakács?
Mert,ezt az igazság, ennek ellenére ott éltem , köztetek, szenvedéssel tanultam ki a gyakorlatban amit más az iskolában , ennek ellenére megálltam a helyem.

Négy éve még az eslő munkahelyemen mosogattam......

Lehet, hogy ez mmost viszakozást fog kellteni bennetek, de ez az igazság...

chef65 2011.08.10. 01:24:22

@Alfonso001: Szép estét!!Elöször is én is voltam 20-25-27éves,de ilyen szemét mint a mostaniak soha!!Tudtam hol a helyem,és megadtam a tiszteletet a tapasztalabb szakembereknek.Soha de soha nem kavartam a tapasztaltabb kolléga alá,nem volt miért!Az hogy nem voltál képzett szakács??Na és!!Az élet a legjobb iskola!!Én üzemi konyhákon voltam szakács tanuló!3év alatt 6konyhán voltam.Mikor felszabadultam elhelyezkedtem szállodákban,mert untam a fasirtot és a rántotthúst.Engem az élet tanitott nem a iskola.

Alfonso001 2011.08.10. 08:53:06

Jó Reggelt ..

Hát igen , és is voltam anno ennyi idős, csak akkor még mással foglalkoztam.Egy vis major ok miatt kényszerültem erre a pályára.Ez most nem jelleneg irreveráns.

40 .es éveidet taposod , amikor annyi idős voltál melyet fenntebb leírtál,még az általános erkölcs is más volt.
Azonban,hogy ki mivé válik,és most nem a szocializáció összetettségét értem ez alatt.Az az adott munkahelyeken dől el.

Én nagyrészt az idősebbeket védelmembe vettem, én sem vagyok már fiatal,de nem csak azért, viszont egy kettő olyan kivételt tudok mondani, aki 40-45-50 éves korban is egy utolsó mocsok szemétláda, ami erre a korosztályra egyáltalán nem jellemző.
A kivétel erősíti a szabályt.

Viszont érdekes női szakácsokkal dolgoztál együtt? mivel üzemi konyhán voltál bizonyára,azonban mostanság ugy 5 évre visszamenőleg.?

Nagyon pozitivan lehet bennük csalódni.
Nekem azokkal akikkel volt szerencsém együtt hajtani, vagy nagyon tapasztaltak voltak és 30 éves korukra a pad alá főztek önjelölt séfeket is szimultán,vagy szorgalmasak, és összeszedettebbek.
A másik dolog amiért velük szerettem dolgozni , az hogy bennük nem alakult ,vagy éppenséggel nem volt szemrevételezhető, az a trágár mocsok, imbecilis társalgási mód ami a mostaniak nagyon nagy százalékát jellemzi.

Nem itt romlott, el a dolog, nem lehet csak a helyeket felelőssé tenni azért, hogy kit alakalmaznak.
A fő felelős a közizlés, ma már mindenhol egyfajta összetákolt standart rendszer müködik,mindez kötött módon.Vagyis egy valaki teljesen mindegy ki megmondja a frankót, ezt így kell csinálni....

Erre a munkára még igazából végzettség sem kellene,hiszen egy debil is akinek még a saját neve keírása is bonyodalmakba ütközik, meg tudja ezt tanulni.

Bizony a fogyasztási szokások lanyhulása, a minőségtelenségbe való fogyasztói beletörödés vezetett oda, hogy mindez jelenleg itt tart,és itt is fog.
Ez már csak rosszabb lehet..

Ott van felírva az elkészítiési mód,,az összetevők elékészítési módja amit csak össze kell majd forralni,hogy egy imitált készételt kapjunk.

Csesszd meg két év alatt egy csimpánzt betanítanak a hozzá értők szakácsnak...

Akkor csodálkozunk minlyen durungok a vendéglátóipari dolgozók???

moonchild 2011.08.11. 11:12:05

@Alfonso001:

Teljesen jól látod a dolgot. Nagy Respect! :-)))))

Koch 2011.12.19. 14:36:40

@halál megdöglessz kinyírunk ®:
NEM!
Újra kezd.
Csak témát Te is dobj fel.
:-)
süti beállítások módosítása